Met de Multisleur naar Spanje

Met de Multisleur naar Spanje
Klik op de foto en bekijk ook onze website!!

zondag 17 april 2011

Gearriveerd in Noord Spanje !!


Gisteren dacht ik nog dat ik de hoofdprijs had om naar een 4 sterren camping te gaan.
Maar bij aankomst viel dat al een beetje tegen. Van de ongeveer 200 plaatsen voor de kampeerder is het zoeken naar een plaats waar ook nog een beetje gras staat en die niet is omgeschept met regengootjes.
Sinds vorig jaar is niets meer aan deze plaatsen gedaan .
Wel heel duidelijk is dat de opstal van houten kampeerhuisjes veruit voorrang krijgt ten opzichte van de tent- of caravankampeerder. Er staan er denk ik ongeveer 500.
Uiteindelijk heb ik  toch een geschikte plaats gevonden in de buurt van een mede landgenoot. Mevrouw komt spontaan onder de indruk van de Multisleur en ze komt even een praatje maken. Dat liep even uit! Zolang zelfs, dat meneer al met het eten op tafel zat en zeker 3 keer had geroepen voordat mevrouw terug ging naar haar eigen camper.

Dan de nacht; die verloopt wat minder. Je zou denken met zo weinig mensen zal het wel rustig zijn; niet dus!Er staat een klein tentje, met een van pril geluk stralend stelletje,dat in de avond zeker 387 keer de autodeur heeft geopend en even zo hard weer heeft  dichtgesmeten.
En dan de huisjesbewoners die in de nacht gezellig terug komen van het strand. Goed lazarus wandelen ze over de camping en dan gebruiken ze  hun hele vocabulaire!!
Maar nu sta ik op een fantastisch mooie camping aan de rand van de Riojastreek.
Ik sta nu tussen de Britten en de Nederlanders, allen ongeveer van mijn leeftijd.
De dame die achter mij staat komt ook gelijk infomeren waar de reis naar toe gaat.
Eerst naar Madrid, zeg ik, waarop ze mij spontaan overlaadt met goede tips waar ik in Madrid zoal naar toe moet.
Uiteindelijk krijg ik ook nog een plattegrond van de stad (gratis gekregen bij Mc Donald  zag ik.)en nog een folder van een camping bij Madrid. Bij nader inzien was het er een van een camping aan de oostkant van Spanje, ergens in de buurt van Elche. Maar ze bleef maar beweren dat het echt bij Madrid was.
Netjes naar de mensen toe heb ik hem uiteraard aangepakt met heel veel dank.
En nu ben ik  in Haro. De stad is een klein kwartiertje lopen dus leuk om hier eens wat rond te kijken. In een wijngebied zal ik mij niet zo snel vervelen denk ik zo.
Morgen even geen autorijden, lekker wat rondneuzen en waarschijnlijk ook wel wat proeven!! Tot de volgende update.
Groet;Thomas


                                                   De avond maaltijd Tapas!!
                       una tortilla y bocadillo de jamón y un vaso de vino tinto



Geen opmerkingen:

Een reactie posten