Met de Multisleur naar Spanje

Met de Multisleur naar Spanje
Klik op de foto en bekijk ook onze website!!

maandag 18 april 2011

Dagje Haro !!



Vandaag een dagje rust in Haro Vanmorgen eerst wat langer blijven liggen .
Maar om 7.20 uur kon het echt niet meer na een onstuimige nacht door de harde wind. De hele nacht doorstond ik windkracht 6 of 7.
Soms dacht ik dat ik met daktent en al zou opstijgen maar dat viel achteraf wel mee.
Eerst een uitgebreid ontbijt en daarna afscheid genomen van iedereen die om mij heen stond want plots om een uur of tien kreeg iedereen de geest en vertrok.
Ik ben nu ineens de enige Hollander op deze camping.
Gisteravond eerst maar eens de stad verkend en natuurlijk de Tapas geproefd met een glaasje authentieke Rioja wijn. Zeer aan te bevelen!
Vanmorgen richting supermarkt gewandeld om wat brood in te slaan en een flesje cola, plus een paar zalige mandarijnen.
Nu eerst check up van de Multisleur of alles nog vastzit en dan een nieuwe breekkabel monteren. Daar was thuis nog niets van gekomen.
Aan de oude zaten van die vleeshaakjes die in je huid prikken als je gaat aankoppelen.
Alles lijkt tot op dit moment nog tip top in orde alleen met de indeling van de bagagebak worstel ik nog een beetje,maar……. komt tijd komt raad !!
Dan de stad. Het eerste waar ik tegenaan liep was een steegje dat naar mij is vernoemd ?( zie foto boven )

Ik was op weg naar de schitterende kerk in het hartje van Haro .
Een stadje vol met bodega’s; de een nog mooier dan de ander.
Maar om ‘s morgens al ruim aan de wijnproeverij te beginnen lijkt mij wel overdreven.
Heerlijk genietend van het mooie weer en slenterend door de smalle steegjes geniet ik met volle teugen.
Wat mij ook opvalt is dat op iedere toren in de stad 1 of zelfs 4 ooievaarsnesten zitten.Luid is dan ook het geklepper van deze schitterende vogels en prachtig hoe zij in de weer zijn met hun nest.
Nog nagenietend met  tapa’s en een glaasje rood loopt deze dag ook weer op zijn eind en met het prachtige  weer is het toch weer een dag met een gouden randje.
En nu langzaam opmaken voor de trip richting Madrid


Groet; Thomas






Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten