Met de Multisleur naar Spanje

Met de Multisleur naar Spanje
Klik op de foto en bekijk ook onze website!!

zaterdag 16 april 2011

Op pad met de Multisleur !!





Eindelijk is het zover: de dag van vertrek! Daar heb ik toch de hele winter naar uitgekeken.
Het idee om een Multisleur te bouwen werd niet overal met gejuich ontvangen.
Zou je dat wel doen, dat is gekkenwerk , je hebt toch in Oostenrijk een mooie caravan en wat moet je met zo’n ding wie, slaap er nou in een daktent?
Zo had iedereen wel een mening waarom je het niet moest doen.
Maar wat ik in mijn hoofd heb, heb ik niet in mijn achterste dus toch maar aan de klus begonnen.
Vanmorgen om 8.45 uur ging  eerst de Multiesleur de tuin uit.
Om 9.45 uur word ik uitgezwaaid door Renée na eerst nog een paar foto’s gemaakt te hebben. En dan: rijden maar!
Richting Parijs, dat zou de eerste stop moeten worden.
Het loopt echter heel goed en ik besluit er nog een stukje aan vast te knopen.
In eerste instantie denk ik dat het wel mogelijk is om Poitiers te halen maar  op de rondweg van Parijs loopt het ineens niet meer.
Met een uur vertraging verlaat ik de lichtstad en stel mijn dagafstand bij.
Blois is de volgende plaats die op mijn GPS staat. Daar  moet ergens aan de zuid kant van de plaats Seillac  een boeren camping genaamd “Ferme de Prunnay” liggen. Het blijkt een zeer landelijk gelegen optrekje en ik ben de enige gast. Lekker rustig!!

Na een zeer koude nacht, ongeveer 0 graden, ben ik vanmorgen al weer vroeg uit de veren. Daktent inklappen. theewater maken en rijden maar richting Bordeaux.
Het is nog pikdonker in het bos en het allereerste wat ik zie is een overstekende ree. Die moet ik niet op de auto krijgen anders is de schade niet te overzien.
Na ongeveer een half uur ben ik weer op de autoroute, na nog wat overstekende hazen te hebben ontweken.
Relax rijdend met de Multisleur achter mij aan gaat het richting Contis plage. Dat is in het hart van Aquitaine (les Landes) voor ons een bekende omgeving.
Na de lange dag van gisteren besluit ik om er vandaag  wat vroeger mee op te houden.
Om 13.00 uur sta ik voor de slagboom met de tekst: Geopend van 9.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 18.00 uur. Jammer .
Twee uur voor zo’n boom staan is ook niks, maar gelukkig komt er hulp. Een ventje van een jaar of 12 vraagt of ik op de camping wil en laat gelijk zijn pasje zien van de slagboom.
Dat is geregeld. Nu even aan de lunch en skypen  met Nederland. Ook een paar Blogs bij werken; een van ons zelf http://multisleur.blogspot.com/  en een voor Pelgrim Jim http://tjnsch.blogspot.com/ 
Zo dat is het voor dit moment.

Groet; Thomas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten